V Súkromnej základnej škole Eureka je hodnotenie vnímané ako jeden zo spôsobov motivácie žiaka. Hodnotenie by nemalo byť odmenou, trestom ani aritmetickým priemerom získaných známok. Zároveň je to jedna z najdôležitejších foriem spätnej väzby nielen na úrovni učiteľ – žiak, ale i žiak – rodič a učiteľ – rodič.
1. až 3. ročník
slovné hodnotenie
4. až 5. ročník
kombinované hodnotenie (slovné, na vysvedčení hodnotenie známkou)
6. až 9. ročník
priebežné percentuálne hodnotenie, záverečné hodnotenie vyjadrené známkou od stupňa výborný až po nedostatočný
Vo výchovno-vzdelávacom procese využívame pozitívnu motiváciu, pričom základom hodnotenia je pokrok žiaka voči sebe samému. Zároveň hodnotenie obsahuje prvky zodpovednosti žiaka za svoje výsledky, teda sebahodnotenie. Predmetom sebahodnotenia sú:
- výsledky samostatnej a skupinovej práce
- vlastný učebný pokrok za určitý časový úsek (zväčša štvrťrok)
- prístup k práci, vlastné silné a slabé stránky
Cieľom sebahodnotenia aj rovesníckeho hodnotenia je najmä:
- pristupovať kriticky k vlastnej práci
- naučiť sa vysloviť kritiku adekvátnym spôsobom
- konštruktívnou kritikou podnietiť k lepším výkonom