Pri tvorbe vzdelávacieho konceptu vychádzame zo štátneho vzdelávacieho programu pre I. a II. stupeň ZŠ, Montessori pedagogiky a filozofie, našich skúseností, tvorivosti a poznania sveta, individuálnych potrieb detí a základných presvedčení.
Okrem toho kladieme dôraz na výučbu jazykov, všestraný rozvoj v oblasti umenia a život v spojení a v súlade s prírodou.
Udržateľne sa učíme len vtedy, keď sa učíme sami pre seba.
Naše triedy sú organizované tak, aby zahŕňali dvoj- alebo trojročné vekové rozpätie, čo umožňuje mladším žiakom zažiť každodennú stimuláciu starších vzorov, ktorí zase prekvitajú v zodpovednosti vedenia a idú príkladom. Študenti sa neučia len „spolu“, ale „ vzájomne od seba“. Práca v jednej triede počas dvoch alebo troch rokov umožňuje študentom rozvíjať silný zmysel pre kolektív so spolužiakmi a učiteľmi. Vekové rozpätie umožňuje aj obzvlášť nadaným deťom stimuláciu intelektuálnych rovesníkov. Malý a vekovo zmiešaný kolektív umožňuje spoluprácu a obdiv vo vekovo zmiešaných skupinách. Zabraňuje konfliktom a predchádza šikane.
Žiaci, aj tým, že sú z rôznych ročníkov, si môžu navzájom pomáhať. Môžu pracovať sami alebo v tíme. Deti sú rôzne, niektoré musia učivo častejšie opakovať, iné si vymýšľajú úlohy navyše. Učiteľ žiakov dobre pozná a je jeho úlohou pripraviť im primerané úlohy. Individuálne si vyberáme učebnice, upravujeme učivo a spoločne vytvárame zaujímavé materiály, ktoré deti dokážu ľahko zaujať.